6 Ağustos 2019 Salı

İkariam'da Yönetim Şekilleri

      İkariamda halihazırda 8 adet yönetim şekli bulunmaktadır. Bu yönetim şekilleri oyun içinde size çeşitli avantajlar kazandırmaktadır. Ancak avantaj kazandırdıkları gibi bu yönetim şekillerinin dezavantajları da vardır. Krallığınızı bu yönetim şekilleri ile  geliştirdiğiniz stratejiye göre daha da ileriye götürebilirsiniz. Denizde ilerlemek isten için farklı kara da kendini göstermek isteyen için ise farklı yönetim şekilleri vardır. Askeri alanda gücünü göstermek isteyenlere göre yönetim şekli varken, yok ben askeri alanda değil de çiftçilik alanında ilerlemek istiyorum diyenlere göre de yönetim şekli mevcuttur. 

           Anarşi
Yönetim şeklini değiştirmek isteyenler öncelikle anarşiden haberdar olmalıdırlar. Zira yönetim şeklini değiştirmenin bazı maliyetleri vardır. 

Nedir Bu Anarşi?
     Anarşi, yöentim şekli değişine kadar geçen süredeki krallığın durumu diye özetleyebiliriz. anarşi krallığa hakim oldğu sürece şehirlerde bazı işler yolunda gitmeyecektir.  Yazının devamında ne olacağını görebilirsiniz.

Anarşi Ülkeye Hakim Olursa Ne Olur?
  • Bütün şehirlerde %25 ek yolsuzluk olur
  • Yabancı şehirlerde bulunan askerleriniz veya yolda bulunan asker ve gemileriniz varsa anarşi hakim olur olmaz şehrinize geri dönecektir.
  • Savaş halinde bulunan asker ve gemileriniz anarşi hakim olunca dağılırlar. (Kendi şehrinizde size karşı savaş veriliyorsa dağılma olmaz)
  • Asker ve gemi üretimi olmaz
  • Asker ve gemi hareketi de mümkün değildir.
  • Casusluk görevleri de mümkün olmayacaktır.



İkariam'da bulunan yönetim şekilleri aşağıdaki gibidir. 
Yönetim şekillerine bakmak isterseniz resimlerin üzerine tıklayabilirsiniz.

 İkakrasi Demokrasi Aristokrasi



 Diktatörlük
 Nomokrasi
Oligarşi



Teknokrasi
Teokrasi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder