7 Ağustos 2019 Çarşamba

İkariam Yönetim Şekli: Nomokrasi

    İkariam'da nomokrasi krallığın artık bir anayasası olması gerektiğini savunmaktadır. Bu da yönetimin kurallara bağlı olarak yani kanunlara göre yapılması anlamına gelmektedir. Kanunlarla yönetim krallık vatandaşlarını sevindirmektedir. Zira oligarşideki ülkeyi sömüren asil yakınları gibi insanlar kanunlardan korkmaktadır. Bu da ülkede yolsuzluğu azaltmaktadır. Kanunlardan güç alan casuslar işlerinini daha iyi yaparlar. Casusluk başarılarını arttırmalarında anayasa gücü önemli derecede etkilidir. Ancak kanun demek bürokrasi de demektir. Bürokrasi demek ise işlerin yavaş yürümesi demektir. Kanunlarda sabittir. Bina inşalarında bürokrasiye yer yok :) Ama asker ve gemi üretirken bürokrasi burnunu sokuyor. Hele bir de limanı görün siz. Çöl de ağaç bulmak limanda mal yüklemekten daha kolay..

Kanun bürokrasiyi, bürokrasi iş yavaşlığını tetikliyor. Sence nomokrasi krallığı ileriye tetikler mi :) 

Gerekenler: Yasa Çıkarma Araştırması



AVANTAJLAR DEJAVANTAJLAR
  • Bütün şehirlerde yolsuzluk %-5
  • Karşı casusluk%+20
  • Asker üretim süresi %+5
  • Gemi üretim süresi %+5
  • Kendi limanlarında yükleme süresi %+50


1 yorum:

  1. Bu İkariam biraz karışık galiba bi türlü yönetim şekline karar veremiyor :) Oligarşi, Demokrasi, Aristokrasi hepsi olmaz ki :) En güzeli demokrasi yapsınlar olsun bitsin :))))

    YanıtlaSil